Lazada Malaysia
Langgan!

Ini bukan spam.

July 30, 2010

Imam Muda sudah sampai di penghujungnya..

MUHAMMAD Asyraf Mohd. Ridzuan, 26, dan Hizbur Rahman Omar Zuhdi, 27

Walaupun menyampaikan dakwah..tapi mereka perlu bersaing kerana adat pertandingan ada yg menang dan kalah.


Salam,


 Entry aku sebelum nie ada bercerita tentang program Imam Muda yang terkenal bukan saja di Malaysia tapi di luar negara akan melabuhkan tirainya pada malam nie..Ini adalah program realiti maka adat pertandingan ada menang dan kalah..Walaubagaimana pun yang kalah jangan lupa untuk mengembangkan agama islam.

Di episod akhir ini mempertemukan Muhammad Asyraf Mohd. Ridzuan dari Pulau Pinang dan Hizbur Rahman Omar Zuhdi dari Baling,Kedah untuk berentap memenangi hati rakyat Malaysia dan juga juri setelah hampir tiga bulan mengharungi pelbagai cabaran yang bukan kecil.

Ingin tahu apa yang diorang dapat sekiranya menang ???? 
juara sulung Imam Muda dan sekali gus menerima biasiswa menjangkau RM100,000. Biasiswa itu bagi melanjutkan pelajaran dalam bidang Sarjana Muda atau doktor falsafah di salah sebuah universiti di Madinah.

Bagi aku siapa pun menang diorang memang layak...Bukan yang tak layak tu kurang berkemampuan tapi rezeki tiada pada diorang..

 Aku tertarik dengan kata2 peserta akhir ini :-

"Dan kami tidak mahu disamakan dengan superstar hiburan. Atau dikatakan superstar Imam Muda. Sebaliknya lebih molek kalau dikatakan kami sebagai penyambung dakwah superstar sebenar kita yang semakin dilupakan iaitu Nabi Muhammad SAW."..Sekarang nie banyak program untuk mencari superstar hiburan..walaupun takde bakat tapi disebabkan undi diorang menang...Fikirkan dan renung2kanlah.



Dengar lepas nie program Akademi Al-Quran plak...

Boleh Kongsikan Artikel Ini !
SOCIAL →
FOLLOW →
Kongsi →
Dibawa Oleh: Faizal Anuar
Related Posts with Thumbnails

3 comments:

  1. Sekejap Je Sudah Smpai ke Penghujungnya
    Perlu Tengok Ini :)

    New Entry Prof-Hariz
    Kenapa Mama Perlu Berbohong?

    ReplyDelete
  2. imam muda memang program terbaik setakat ini!

    ReplyDelete
  3. Hariz : tu le pasal mcm sekejap jer..harap tahun2 mendatang ada lg

    faizalsulaiman : setakat nie program nie yg feel..

    ReplyDelete

Jangan lupa tinggalkan mesej yerr...

 

Copyright © 2013 Faizal Anuar ™ ! Lifestyle & Parenting Blogger.