Lazada Malaysia
Langgan!

Ini bukan spam.

August 27, 2010

Malaysia serang Indonesia..??

Salam,

 Kita sama


Jangan terkejut dengan tajuk tu sebab aku geram sangat sekarang nie.Rasa aku perkara bakar-bakar bendera buang najis manusia nie hampir 1 minggu berlaku..
Sampai bila kita nak berdiam diri..Aku malas nak ulas benda nie tapi aku sakit hati betul
apabila bendera negara ku dibakar dan dihina sedemikian rupa sedangkan 31 Ogos 2010 hari kemerdekaan negara Malaysia..Rakyat Indonesia semangat nasionalis memang kuat maklum le negara diorang baru je menyambut kemerdekaan so semangat segelintir rakyatnya memang 'kencang'.

Bendera Jalur Gemilang dipijak, dibakar, Kedutaan kita dibaling najis, dikepung, rakyat kita diancam untuk dihalau dan Duta kita diberi tempoh 3 hari untuk meninggalkan bumi Indonesia.Aku percaya ada pihak luar yang menjadi dalang kejadian ini semua.sebab kita serumpun tak sewenang-wenangnya berlaku perkara ni disebabkan penahanan rakyat Indonesia tu.

Puncanya 7 rakyat kita ditahan oleh penguatkuasa Indonesia manakala 3 penguatkuasa Indonesia ditahan dengan bergari oleh pihak Berkuasa ita.
 
Mungkinkah berlaku konfrontasi kali kedua antara Malaysia-Indonesia?

Tentunya pihak luar itu samada Amerika, Australia maupun Singapura.
Amerika mempunyai rekod dalam hal campurtangan luar. Mereka telah lakukan keatas Iraq, Afghanistan, Kuwait dan Saudi. Kesemuanya adalah negara Umat Islam.
Antara taktik yang digunakan oleh penjajah dulu dan kini adalah melagakan sesama bangsa, rumpun dan mewujudkan suasana kacau bilau, huru hara dan peperangan di negara yang ingin dijajah.
 
Pengaruh PKS dan PAS senantiasa dipantau oleh Amerika.
Amerika juga bimbang dengan perkembangan gerakan Jihad yang diketuai oleh Syeikh Abu Bakar Basyir.
Melihat kepada aksi demostrasi oleh rakyat Indonesia di hadapan Kedubes Malaysia, tiada langsung disertai oleh Gerakan Islam seperti PKS, PPP, Muhamadiyyah, NU dan Front Pembela Islam (FPI).
Demo itu hanya disertai BENDERA yang disokong oleh Forum Kebangsaan Indonesia dan Gerakan Pemuda Forum Betawi Rempug.Tiga persatuan mahasiswa - Perhimpunan Mahasiswa Katolik Indonesia, Gerakan Mahasiswa Nasional Indonesia, dan Liga Mahasiswa Nasional turut menyertai demo tersebut.
Cuba kaji siapakah di belakang gerakan tersebut ?
 
Apa perasaan rakyat Malaysia dengan segelintar orang2 macam nie :
 
 
 
 







P/S: aku percaya tak semua rakyat Indonesia macam tu sebab kita serumpun..diorang pun mencari rezeki di sini..Asyraf Sinclair pun dah jadi rakyat Indonesia..maksudnya kita 1 rumpun..Ayam penyet pun makin maju di sini...Buat apa kita gaduh-gaduh sebab kebanyakan rakyat malaysia berdarah Jawa,Minang,Bugis..??

Boleh Kongsikan Artikel Ini !
SOCIAL →
FOLLOW →
Kongsi →
Dibawa Oleh: Faizal Anuar
Related Posts with Thumbnails

30 comments:

  1. betul tu bro.aku masih ingat lagi kes kain batik, tarian pendet yg menjadi punca perbalahan.

    ReplyDelete
  2. @FaizalSulaiman

    semua benda2 tu kita sama je watpe nak gaduh2

    ReplyDelete
  3. perbalahan indonesia-malaysia dari dulu smpai skang xabeh2..

    n yes btol mcm ckp faizalsulaiman..bukan stakat tarian pendet, kain batik, tpi banyak lagi isu yg deperbesarkan oleh indonesia yg sebenarnya secara xlangsung menjejaskan hubungan dua hala malaysia-indonesia

    dan mungkin juga ada agenda lain disebaliknya,

    tpi yg pasti, org2 yg terlibat ni adalah low-minded people...

    kalau nk dilayan org2 yg low-minded ni, kalo nk jadi macam dorg, marah,demonstrasi n etc, sampai ke sudah pon xkan setel...

    apa yg pasti, segelintir yang terlibat dlm kekacauan ni bukanlah mencerminkan keseluruhan rakyat indonesia

    btol ckp pj, kita serumpun, kenapa perlu bertelagah...dua2 adalah negara Islam...sepatotnya bersatu dan kerajaan kedua belah negara patot lebih memainkan peranan dalam mengatasi isu ini...

    rakyat malaysia ada yang mencari rezeki dan menimba ilmu di indonesia, begitu juga rakyat indonesia ada yang mencari rezeki dan menimba ilmu di malaysia...

    jadi, henti2kanlah apa yang seharusnya dihentikan... :)

    ReplyDelete
  4. sabar dulu wahai saudaraku....kita jgn terlalu ikutkn perasaan benci kita trhadap indonesia...
    kita sebagai insan yg lagi well-educated dari mereka perlu pndai mngawal perasaan.. igt..diorg tu(yg buat rusuhan) xbfkiran lebih baik dari kita

    ReplyDelete
  5. @miss teja

    emma tu le aku kata takde gunanya kita gaduh kita macam saling kait mgait..kita penah mkn masakan indon begitu juga sebaliknya..

    kita rakyat Malaysia yang berakal tak pyah ikut style diorg...

    ReplyDelete
  6. @velasrizal

    Kalu Malaysia serang Israel aku sokong..tapi kita kena cuba sdaya upaya walaupun kekuatan kita tak seberapa berbanding Israel..

    ReplyDelete
  7. @Malek Ku

    Encik Malek nie tak baca entry nie sampai abis ek sebab tu sy kata entry nie jangan salah paham sebab kita serumpun.sy tak kata serang betul2 pun..

    ReplyDelete
  8. tlg jgn sebut negara haram yahudi tu sebagai 'israel' sebab 'israel' adalah nama nabi yaakub.

    ReplyDelete
  9. Tapi tu la..
    Adakala PKE rasa pikiran mamat indonesia ni sangatlah cetek..mengikut perasan tanpa memikirkan akibat..

    Katakan Malaysia dan Indonesia terputus hubugan diplomasi,sape susah..

    Voguelicious:Pussycat Dolls Versi Lelaki
    Moymoy Palaboy:Jadi Ikon Di Filipina Disebabkan Youtube
    Selamat Menyambut Kemerdekaan Yang Ke 53

    ReplyDelete
  10. @PEJUANG KESENIAN EXTREME

    memang kedua2 negara saling memerlukan..kita jgn ikut mcm diorg

    ReplyDelete
  11. putusje hbungan diplomatik..tak syukur2 betol..

    ReplyDelete
  12. @Pencacai Alim

    pencacai alim takleh macam tu sebab kita saling memerlukan..kat malaysia pun ada berdarah indon

    ReplyDelete
  13. sib bail pelakon2 dia cun2..terubat hati..hakhak

    p? dia utang ko RM10? hakhak..satu kapal la kita..kehkeh

    ReplyDelete
  14. @Pencacai Alim

    tu le pasal sinetron indon lagu dia sedap loh

    dia kot

    ReplyDelete
  15. rasanya tak payah la nak emo bagai nak rak pasal mende nih. apa yang lagi baik untuk kita buat sekarang nih, berdoa jerla supaya diorang diberi petunjuk oleh tuhan. daripada kita layan provokasi diorang, bukan dapat ape pon.

    ReplyDelete
  16. @Aidi-Safuan

    memang pun buang masa je kita layan diorang..kita manusia kan ada akal..

    ReplyDelete
  17. mmg geram...padahal org indon ramai yg masuk negara kite cari rezki...halau semua kang baru tahu

    ReplyDelete
  18. hahaha.. kalau dah halau semua orang indon tuh kat malaysia nih, siapa yang nak ganti kerja diorang tuh? orang malaysia nih semua nak kerja senang jer. kalau tak silap statistik terbaru, kat malaysia nih ada 1 juta lebih penduduk indonesia tau. ramai gler...

    ReplyDelete
  19. slain dr nasihat,
    org kita pun kena ubah persepsi pd orang indonesia
    jgn pandang rendah pd mereka
    jgn anggap kita shj yg well-educated

    Just my 2cents:
    http://riezarchry.com/home/ajournal/thought/ganyangmalaysia/

    ReplyDelete
  20. jangankan pasal hubungan Indo-malaysia...

    melayu sama melayu dalam malaysia seniri pon dok berbalah ~~~

    melayu sama melayu pon dok provoke sesama seniri ~~~

    ReplyDelete
  21. Indonesia selalu sabar, tapi malaysia banyak ulah, TKI banyak mati krn ulah sadis , hutan banyak dijarah oleh cukong malaysia, rakyat malaysia tak banyak tahu itu karena media di Malaysia trtutup

    ReplyDelete
  22. Hey Kalian!!
    Saya ORANG INDONESIA ..!!
    nak kalian mau macam2 sama bangsa kami??
    tak ada tandinganx kalian!!
    nak bangsa kalian , selalu melanggar batas2 wilayah !!

    ReplyDelete
  23. SILAHKAN KALAU KALIAN INGIN BERBUAT APA !!
    DEMI TANAH AIR TERCINTA INDONESIA !!
    SAYA TIDAK TAKUT KALAU INGIN PERANG DENGAN KALIAN
    NAK NEGARA KALIAN HANYA SEP PETAK!!
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    ReplyDelete

Jangan lupa tinggalkan mesej yerr...

 

Copyright © 2013 Faizal Anuar ™ ! Lifestyle & Parenting Blogger.