Lazada Malaysia
Langgan!

Ini bukan spam.

August 22, 2010

Ramadhan memasuki fasa kedua

Ramadhan Al-Mubarak
 
Alhamdulillah , kita dah hampir masuk fasa ke2 dalam bulan Ramadhan =) sekejap je kan .pejam celik pejam celik dah nak dekat 2 minggu kita puasa. rasanya tetiap tahun bila dah masuk je bulan Ramadhan kita akan dibacakan hadis ni ..

شَهْرُ رَمَضَانَ أَوَّلُهُ الرَّحْمَةُ وَأَوْسَطُهُ المَغْفِرَةُ وَآخِرُهُ عِتْقٌ مِنَ النَّارِ
Maknanya : Bulan Ramadhan, awalnya rahmat, pertengahannya keampunan dan akhirnya keselamatan daripada api neraka

dan begitulah esok , 13 Ramadhan , bermakna kita telah melangkah ke fasa Maghfirah , iaitu keampunan drpd Allah .. dalam fasa kedua nie lah kita nak tengok sejauh mana ikhlas dan istiqamah nya kita berpuasa setiap hari sebab kebanyakan orang bersemangat nak puasa tu time awal2 Ramadhan je . dalam fasa pertama yang penuh Rahmat tu laa ramai sungguh insan2 yg bersemangat ke masjid, bersemangat baca Al-Quran dan bersemangatlah melakukan segala amal ibadah .
Tapi bila dah masuk fasa kedua , pasar Ramadhan pun dah tak meriah sangat, masjid pulak time Maghrib dan Isyak je penuh , tarawih tinggal sikit je manusia .Kalau awal2 Ramadhan jemaah nak dekat penuh jugak le surau tapi bila dah masuk hujung Ramadhan nie saf pun makin kurang.
Aku tak le sempurna tapi ingin mengejar juga pahala di bulan baik nie terutamanya keampunan yg Allah dah "offer" pd kita . lagi pun kita pun belum tentu lagi sempat berjumpa Ramadhan tahun depan kan ?
 
 
 
 
P/s : korang dah beli ke baju raya..??? time nie kalu di Jalan TAR sesak ler..yang buruk tu dari aku..yang sempurna hanya Allah S.W.T

Boleh Kongsikan Artikel Ini !
SOCIAL →
FOLLOW →
Kongsi →
Dibawa Oleh: Faizal Anuar
Related Posts with Thumbnails

2 comments:

  1. tak rasa Ramadhan berlalu dengan sgt cepat.Nak2 time belajar@kerja.huhu

    ReplyDelete
  2. @FaizalSulaiman

    time blaja le cpt je rasa 1 hari tu blalu

    ReplyDelete

Jangan lupa tinggalkan mesej yerr...

 

Copyright © 2013 Faizal Anuar ™ ! Lifestyle & Parenting Blogger.