Lazada Malaysia
Langgan!

Ini bukan spam.

August 16, 2010

Restoran : Bayar RM2 sahaja boleh makan..




Salam,

Emm sungguh gembira baru balik dari kampung halamanku..berbuka dan bersahur bersama family tercinta..

Balik2 dari kg aku ada berita gembira kepada seluruh warga Shah Alam atau kawasan sekitarnya..

Restoran Malaysia Negara Ku yang bertempat di Seksyen 7 Shah Alam mengenakan harga RM2 bagi setiap seorang yang makan di restoran tu.

Tak pecaye? Aku pun tak pecaye! Murah... sangat murah, di dunia zaman moden ni mana nak dapat nasi dan lauk dengan RM2. Harga teh tarik pun dah RM1.30.Tak caya pergi le baru tau

Harga makanan RM2 ni cuma hanya untuk warganegara Malaysia saja, sapa nak makan kena tunjuk Mykad dulu. Bagi bukan warganegara depa kena le bayar RM6 seorang. Menu yang boleh dapat ialah ulam, nasi, lauk 3, 4 jenis, segelas air.Restoran ni dekat balai polis Seksyen 7 Shah Alam.

Tapi ada syaratnya :

pelanggan boleh ambil makanan sendiri, lepas tu kena basuh pinggan masing masing selepas makan.
dah makan murah, basuh le sendiri pinggan.

Tuan punya restoran tu Datuk Zainal Abidin Awang Kechik membuka restoran tu untuk orang ramai yang tak mampu. Beliau dah lama dalam bidang industri makanan dan dia ada 5 restoran bertaraf 7 bintang di luar negara.




P/S : nie le usahawan yang berjasa pada negara..terpikir2 bila dah ada rezeki banyak nak buat jugak macam nie..

Boleh Kongsikan Artikel Ini !
SOCIAL →
FOLLOW →
Kongsi →
Dibawa Oleh: Faizal Anuar
Related Posts with Thumbnails

14 comments:

  1. basuh sendri?
    ekekke

    tp ape la sgt basuh pinggan tu kan?
    makan byk lak tu
    wahh
    tp cam mls nak bsh sendri
    :))

    ReplyDelete
  2. alah ery nie nak basuh sndiri pun malas...makan malas tak

    ReplyDelete
  3. hoh!

    Apsal takde masa aku blaja kat uitm shalam dulu??hahaha..tak acii

    dulu aku stay s7 gak.selalu makan kat tomyamku dot com sebab byr 5 utk meals nasi lauk pauk, air free flow. aishhh
    kenangan...

    ReplyDelete
  4. Faizalsulaiman : tu le pasal baru buka view dia cntik gak restoran nie

    ReplyDelete
  5. wow.ada restoren tahap 7 bintang..
    fuhh...
    mmg masyuk la..
    patut la RM2 je.
    mmg tak cari untung la ni kan.

    ReplyDelete
  6. noor afzan : mmg dah kaya bagus le tak cari untung nak tolong org..tapi basuh sndiri bukan susah maa

    ReplyDelete
  7. erkk..ade ke? tipu la..

    ReplyDelete
  8. ellis : ada tak percaya dtg sini sy leh tunjuk lg kedai dia

    ReplyDelete
  9. biar betul!dah dekat dgn rumah sy!
    nak try g la!^^

    ReplyDelete
  10. Jard : tak penah pegi lagi tapi ada ksempatan pasti pegi

    Wanie-san : yeke awk dok mana

    ReplyDelete

Jangan lupa tinggalkan mesej yerr...

 

Copyright © 2013 Faizal Anuar ™ ! Lifestyle & Parenting Blogger.