Lazada Malaysia
Langgan!

Ini bukan spam.

Showing posts with label Lawak. Show all posts
Showing posts with label Lawak. Show all posts

May 25, 2009

Sebab Lu Kaya (Lawak ke perli nie)

Wah!!! Bukan main lagi lu orang... Rumah juta-juta... Harta juta-juta... Buat rumah pun atas bukit... Kenapa buat rumah atas bukit? Konon-konon darjat tinggi la... Sama tinggi dengan malaikat? Sama tinggi dengan Nabi? Ke nak privacy? Atau memang tak nak campur dengan masyarakat? Gua tengok kebanyakannya orang meLAYU... Tapi gua heran jugak... Rumah juta-juta... Harta juta-juta... Tapi tempat nak mengadap Ilahi kecil je? Sebab apa?

SEBAB LU KAYA!!..?

Bukan main dasyat lagi bantuan makanan pun dari hotel 5 bintang... Sebab nak bagi MANGSA-MANGSA yang KAYA makan! Kalau kawasan runtuh tu jadi pada rumah setinggan... Ada dapat ke makanan dari hotel 5 bintang ni? Nasi bungkus lu orang buang bagi babi makan? Nasi bungkus ape standard... Sebab apa?

SEBAB LU KAYA!!?

Gua lagi tambah sakit hati bila ada pemimpin datang nak jenguk... Nak tengok-tengok lu orang... Tapi lu maki apehal? Lu dah bagus sangat ke nak maki orang? Pemimpin atau wakil rakyat nak datang nak tengok rakyat... Tapi lu maki sebab tak tolong kerabat lu angkat barang! Lu sibuk pasal lu punya barang... Ada lu pikir pasal TUHAN??? Sebab apa lu jadi macam ni?

SEBAB LU KAYA!!?

Lagi satu hal yang pemimpin dok bagi sumbangan... Bukan sikit... Tapi puluh ribu..! Nak cakap b**doh tapi jadi menteri... Tapi pikir balik memang b**doh pun! Lu dah tau yang duduk atas bukit tu bukan orang miskin! Duit ada berjuta... Lu ada pikir rakyat yang tak ada rumah? Yang tak makan? Rakyat yang ada rumah macam dah nak roboh? Sebab apa???

SEBAB LU KAYA!!?

Lu orang boleh tepekik terlolong macam hilang akal sebab rumah juta-juta ranap! Ada lu orang nak beristighfar? Gua jadi heran ada makhluk macam lu orang! Pasukan penyelamat nak tolong pun dah cukup bagus! Tapi yang lu nak maki dorang apehal? Lu nak saman apehal? Sebab apa?

SEBAB LU KAYA!!?

Lagi gua tambah heran bila lu orang nak saman PBT... Yang lu buat rumah atas bukit tu sapa suruh? Nak pampasan??? JANGAN HARAP! Cukup baik la MB Selangor bagi penginapan kat hotel... Tak bersyukur lagi??? Itu tanah persendirian... Lantak lu la nak buat rumah... Tapi bile dah ranap lu sibuk nak saman? Sebab apa?

SEBAB LU KAYA!!?

Gua bukan dengki pasal lu kaya... Peduli ape lu kaya! Lantak lu la.. Tapi lu kene ingat... Ada yang lagi Maha Kaya... Ada

 

Copyright © 2013 Faizal Anuar ™ ! Lifestyle & Parenting Blogger.