Lazada Malaysia
Langgan!

Ini bukan spam.

Showing posts with label makan. Show all posts
Showing posts with label makan. Show all posts

December 24, 2014

Nasi Campur Murah Di Subang Jaya

Salah satu tempat Nasi Campur Murah Di Subang Jaya adalah di Wisma Consplant.Hanya sesuai untuk bungkus makan tengah hari .Yang uniknya hanya guna kereta untuk menghidangkan lauk pauk.Pakcik ini dikenali dengan panggilan ' Wak '.Aku pasti Wak mesti mempunyai pelanggan tetap.
Apa yang aku dapat pastikan pelanggan Wak berbilang kaum tak kira bangsa ada Cina,Melayu, India malahan ' warga asing ' pun ada yang beli.
Nasi Campur Murah

Jarak office ke tempat pakcik ini lebih kurang 10 minit, sampai-sampai bukan main ramai orang dah beratur. Kalau datang selepas pukul 1 tengah hari, jawabnya memang dah habislah lauk.Ada hari-hari tertentu ada Nasi Ayam.Wak juga ada buat tempahan jika ada yang nak buat jamuan makan di office ke.
Nasi Murah Di Subang Jaya

Landmark adalah di sebelah Maybank Wisma Consplant.
G01, West Tower, Ground Floor, Wisma Consplant, 1, 2, Jln SS16/4, 47500 Subang Jaya, Selangor.
Cuba teka berapa harga makanan ini ?


October 8, 2014

Sikap Apabila Makan Nasi Lemak

Cuba tengok gambar nasi lemak dibawah.Apa yang anda bayangkan.Sikap aku apabila makan nasi lemak yang beli tepi jalan mesti makan nasi yang tanpa sambal.Aku akan kais nasi yang ada sambal ke tepi.Aku memang tak boleh makan pedas pagi-pagi mesti sakit perut.

Masa beli aku tak suka tak letak sambal.Mesti ada sambal tapi tak makan pun nasi yang terkena sambal itu.Dah menjadi perangai aku sejak dari kecil.Aku pun tak tahu kenapa.Tapi kalau nasi lemak mak aku buat mesti licin.

Harga nasi lemak bawah tu RM1.50.Ada telur suku,tauhu,kacang sikit dan timun sikit.Tempat korang berapa harga nasi lemak biasa ?



Mana nak dapat dah nasi lemak 50sen !

August 27, 2013

Nasi Lemak Kuning ?

Nasi Lemak Sri Kuning Parit Buntar atau lebih dikenali Nasi Kuning di kalangan penduduk sekitar Pekan Lama Parit Buntar.Bukan orang Parit Buntar lah kalau tak tahu di mana kedai Nasi Lemak Sri Kuning.

Dalam fikiran kalau nasi lemak mesti berwarna putih kan tapi berlainan Nasi Lemak Kuning nasinya berwarna kuning.Keistimewaannya kesedapan sambal ikan bilis walaupun nampak simple tapi memang sedap dan telur goreng mata kerbau akan dimasak apabila diminta.Kalau nak separuh masak boleh suruh dia gorengkan.

Google Image

 

Copyright © 2013 Faizal Anuar ™ ! Lifestyle & Parenting Blogger.